28.10.19

PJESMA O SPASENJU


Pavle Stanišić

Šta se zari na umornom čelu
po kojem su pogašena slavlja
ko to traži zvijezde po pepelu
koga ovo ljubav zaboravlja

na opasnim pustarama mojim
Ovaj kraj se ničega ne sjeća
ja na rubu samog sebe stojim
i nabrajam imena nesreća

Noć je crna moje pomračenje
tamni potop samo moga vida
Jesi li mi smislila spasenje
s kojom ćemo zvijezdom preko zida

Šta javljaju žile kucavice
kolike su dubine u tami
Znaš šta kažu moje nesvjestice
strašno ćemo osvanuti sami

***

Naše glave zaboravi žele
dan opsijeda noćne ruševine
zora zlatne podiže čengele
strah uhodi naše svetkovine

a noć misli najtiše odaje
topla usna žarku ranu sluti
bol noževe vadi iz potaje
samo sunce kruži oko smrti

Sastale se vesele aveti
s kojima smo gorke snove pili
ranjene se rađaju plaveti
kojeno smo u snu pohodili

Vedar plamen o požaru sanja
dušu traži zvijezda večernja
nadom gore strašna radovanja
požari su proljećna znamenja

***

Hvalu pjevam svevišnjem neznanju
bijelu crkvu gradiš mi u oku
kraj potoka vičnog poniranju
u prazninu živu u duboku

zoru mojih uzaludnih noći
kao hajduk il uhoda gluva
nasred neba krijem tvoje oči
nježnu vjernu ljubav da sačuvam

od rušenja moga Svi su znaci
odlaženja meni izrečeni
budući se ne čuju koraci
za proljeća ne znaju jeseni

Svake noći svjetla žedne tmine
tajno misle ove razgovore
dolaze mi danu pod zidine
najljepše mi kradu odgovore
...
***

A kod crkve čudno čudo ima
ludi oblak zemlji prigovara
zavodi je plavim ponorima
i tebe mi u sunce pretvara

nigdje sjene da se skrije zbilja
niti zore gase zaboravi
vječna mudrost zelenilo bilja
sve će ove žeđi da objavi

u buduća čudesna neznanja
Bezbroj gine po zemlji plodova
sanjajući nebeska cvjetanja
a ko bijela jat galebova

popadali po zemlji grobovi
Zar sav život izgovor za pjesmu
Kao vruć hljeb brane te dlanovi
i pčela te skriva u vrijesu

***

Šta mi nesnom odnesoše tmine
U grlu su grke riječi spasa
zvonkim nebom obnavljam ti ime
tišine mi rastu oko glasa

Riječ posljednja nema utočišta
ko zvijezda se otkida i pada
nasred neba vedrog gubilišta
posred oka porušenog grada


Čime da te zaklonim od noći
i od jutra i od straha Ni kraj
ni početak nisu mi u moći
prebrzi su zaboravi a sjaj

oka ludo rasipaju zvijezde
okrutna je ljepota u želji
spremaju se opake najezde
samo su ti snovi prijatelji

***

Svijet se bijeli danas preseljava
vesele se odmetnule riječi
u tvom sjaju ljepotu spasava
nebo staro i dok sužanj klečim

tumači mi tišinu poraza
svi su prošli napušteni dani
svijet je odjek vlastitoga glasa
rovovi su novi iskopani

u sred duše u sred gore tavne
nasred naše nade starostavne
upamti mi radosti potajne
sačuvaj mi od sunca kolajne

po čemu ću tebe prepoznati
u tminama vlastitoga vida
po svom strahu tebe dozivati
S kojom ćemo zvijezdom preko zida

1985.

Nema komentara:

Objavi komentar